Madonna "Crazy for You" 80’sの華

80年代スターといえばマドンナ。40周年スペシャルでは「マテリアルガール」が紹介されていたが、

僕が選んだオススメ曲3つ。


Madonna - Borderline (Live On The Tonight Show Starring Jimmy Fallon)

メロディーが明るい曲で、とても好きだが、歌詞を見たらちょっとヤラシい。

この時期のマドンナは、まだティーンぽさがあって、一番本人の個性が出ていると思う


Madonna - Crazy For You (Official Music Video)

これはしみじみしたバラードで、サビも心にしみる。

ショーン・ペンと付き合っていたころ。

Swaying room as the music starts 
Strangers making the most of the dark
Two by two their bodies become one
音楽が始まり部屋が揺れるわ
他人同士の二人が暗闇の中
体が重なり二人は一つになるの
I see you through the smoky air
Can't you feel the weight of my stare
You're so close, but still a world away
What I'm dying to say is that
フロアのスモークの中あなたの姿を見つける
私の視線の強さを感じない?
あなたはすぐ傍にいるのに
それでも世界の遠くにいるみたいに感じる
私が言いたくてたまらないのは…
Crazy for you
Touch me once and you'll know it's true
I never wanted anyone like this
It's all brand new
You'll feel it in my kiss
I'm crazy for you
Crazy for you
あなたに夢中
一度私に触れれば
本心だって分かるはず
こんなに誰かを求めたのは生まれて初めて
全てが新しい感じ
キスで分かると思う
あなたに夢中ってこと
あなたに夢中
Trying hard to control my heart
I walk over to where you are
Eye to eye, we need no words at all
自分の心をコントロールしようとあせる
あなたの所へ遠くまで歩いてしまう
目と目が合うともう言葉なんて要らなくて
Slowly now we begin to move
Every breath, I'm deeper into you
Soon we too are standing still in time
If you read my mind You'll see I'm
ゆっくり私たちは動き出す
一息ごと あなたの胸深くに沈んでいく私
二人はそのまま時の中で永遠になるの
あなたが私の心を読んだなら分かるはず 私は…
Crazy for you
Touch me once and you'll know it's true
I never wanted anyone like this
It's all brand new
You'll feel it in my kiss
You'll feel it in my kiss
Because I'm crazy for you
Touch me once and you'll know it's true
I never wanted anyone like this
It's all brand new
You'll feel it in my kiss
I'm crazy for you
Crazy for you
Crazy for you
Crazy for you

あなたに夢中
一度でも私に触れれば
本心だって分かるはず
こんなに誰かを求めたのは初めて
全てが新しい感じ
キスで分かってくれたでしょ
私のこのキス
だって私はあなたに夢中

 



Madonna - Open Your Heart [Who's That Girl Tour]

服がヤラシイ。しかしこれはちょっと歳をとったマドンナの、

ビデオもいい温かみのある曲。

 

I see you on the street and you walk on by 通りで見たけど行っちゃった
You make me wanna hang my head down and cry 私に頭を抱えさせて泣かせる
If you gave me half a chance you'd see 少しでもチャンスをくれたら
My desire burning inside of me 私の中で燃え上がってるこの熱い気持ちに

But you choose to look the other way それでも知らん顔して横を向くなら 
I've had to work much harder than this 私ももっと強く行く気よ
For something I want 私が手に入れたいものだから
Don't try to resist me どうか抵抗しないで

Open your heart to me, baby 心を開いて、あなた
I hold the lock 私が錠をかけて
and you hold the key あなたが鍵を持ってる
Open your heart to me, darlin' どうか心を開いて
I'll give you love あなたに愛をあげる 
if you, you turn the key もしあなたが鍵をまわせば

I think that you're afraid to look in my eyes 私の眼の中を見るのが怖いようね
You look a little sad boy, I wonder why 悲しそうな坊や、どうしてかしら 
I follow you around but you can't see あなたに付きまとうけどあなたには見えない
You're too wrapped up in yourself to notice あなたは内にこもって何も気づかない

So you choose to look the other way あなたが横を向き続けるなら
Well, I've got something to say 私は言いたい事があるわ
Don't try to run I can keep up with you 走って逃げても無駄よ、ついてゆくわ
Nothing can stop me from trying, 何も私を止められない
you've got to あなたは言うとおりにすべきよ

Open your heart to me, baby こころをひらいて
I hold the lock 私が錠
and you hold the key あなたが鍵
Open your heart to me, darlin' こころをひらいて
I'll give you love 愛をあげるわ
if you, you turn the key 

 

Crazy for You

Crazy for You

  • provided courtesy of iTunes