Jamiroquai ”Virtual Insanity” (1996) カップヌードルCM曲

未来は潜在的な狂気の中に

ってどういう意味?


www.youtube.com

 

Oh yeah, what we're living in let me tell ya さあおれの出番 おれたち生きてるこの世界

It's a wonder man can eat at all

人が何でも食い散らかすのにはおどろきだ
When things are big that should be small

大きく見えるものが本当は小さくないといけないものなんだよ
Who can tell what magic spells we'll be doing for us

誰か教えて なんで自分にこんな魔法をかけたのか

And I'm giving all my love to this world

僕はこんな世界に全身で愛を捧げてはいる
Only to be told

でもそれは言われた時にだけなんだ
I can't see

僕は何も見えないし
I can't breathe

息さえも出来ないくらい
No more will we be

ぼくらもう存在することもできないだろう

And nothing's going to change the way we live

人類のこの生きかたは変わらないだろう
Cos' we can always take but never give

奪うばかりで与えたりしない
And now that things are changing for the worse, See

それで事態はどんどん悪い方へ向かっていくのさ

Whoa, It's a crazy world we're living in

ああ、もうなんとも、狂ってる この僕らの住む世界は

And I just can't see that half of us immersed in sin

信じられないことだけど 僕らの半分は罪にまみれているし
Is all we have to give these

そんな連中に僕らはを愛を捧げてるんだ

Futures made of virtual insanity now

未来の世界は ひそんだ狂気で出来てる
Always seem to, be govern'd by this love we have

いつも ゆがんだ愛で支配されてるんだ
For useless, twisting, our new technology

無意味で ねじくれた 新しいテクノロジーへの偏愛で
Oh, now there is no sound

あぁ もう何も聞こえない
for we all live underground

地下に住んでる僕らには

 

へんな帽子でカップヌードルの宣伝に出ていた青年は、

こんな深刻なメッセージを 発していた。なのに英語を知らない僕たちは

おしゃれなにいさんだと思い続けてきた。


www.youtube.com 

つーかかれが批判してるのは、カップヌードル的なものじゃないのか?

それをCM担当は知っていたのか?


And I'm thinking what a mess we're in

そして僕はどうしてこんな混乱に暮らしているのか考える
Hard to know where to begin

どこからやり直せばいいのか分からない
If I could slip the sickly ties that earthly man has made

いままさに生きている連中が作った まどろっこしいもつれた紐をほどければね

And now every mother, can choose the colour Of her child

今はあらゆる母が子供の肌の色を前もって選べる
That's not nature's way

そんなの自然の理法じゃない
Well that's what they said yesterday

昨日まで皆が言っていたことは
There's nothing left to do but pray

祈る以外にすることはないということ
I think it's time I found a new religion

だから今新しい宗教を

見つけることが必要なんだろう


Whoa, it's so insane To synthesize another strain

あぁ、正気じゃない 違う種族を統合するなんて
There's something in these

そこには何かヤバいものがある
Futures that we have to be told

僕らが知らされておかないといけない未来が見える


www.youtube.com

 

Virtual Insanity

Virtual Insanity

  • provided courtesy of iTunes